Virheellisiä korkolaskuja: Hekan pohjoisen ja etelän alueen sekä As Oy -asuntojen asukkaille 18.8.2025 lähetetyissä laskuissa on virhe. Sinun ei tarvitse olla virheellisen laskun vuoksi yhteydessä Hekaan. Olemme tekstiviestitse yhteydessä asukkaisiin, joita virhe koskee. Lähetämme virheellisen laskun tilalle uuden. Tiedotamme asiasta myös OmaHeka-asukassivuilla. Korkolaskusi on oikein, jos heinäkuun korkoprosentti on 9,5. Virheellisiin laskuihin heinäkuun korkoprosentiksi on merkitty 10,5. Virheellisen laskun voi hävittää. Pahoittelemme tapahtunutta.

Lue korkolaskuista

Asiointi ja asiakaspalvelu

Voit hoitaa asumisen aikaista asiointia asukassivuillamme. Tavoitat asiakaspalvelumme myös puhelimitse, ja voit asioida asiakaspalvelupisteessämme.

Tällä sivulla

Asuntohakemuksia ei käsitellä Hekalla. Hae Hekan asuntoa tai muokkaa hakemustasi Helsingin kaupungin verkkosivujen kautta.

Hekan asiakaspalvelu ei neuvo asunnon hakemisessa eikä pysty vaikuttamaan asuntohakemusten käsittelyyn. Jos sinulla on kysyttävää asunnon hakemisesta, ole yhteydessä Vuokra-asunnon haun neuvontaan.

Asioi kätevästi OmaHeka-asukassivuilla

Voit asioida OmaHekassa silloin, kun se sinulle parhaiten sopii. OmaHekassa voit muun muassa tarkistaa vuokranmaksusi tiedot ja tilanteen, ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jättää vikailmoituksen, hoitaa autopaikka- ja saunavuorovarauksia ja asioida asukas- tai sopimusmuutoksiin liittyvissä tilanteissa.

Ohjeita OmaHekan käyttämiseen

Vikailmoitukset ja päivystys

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme

  • OmaHeka-asukassivuilla voit hoitaa asumiseen liittyvät yhteydenotot vuorokaudenajasta riippumatta.
  • Puhelinpalvelumme on auki kesäkaudella 13.6.–31.8. maanantaista torstaihin kello 9–12 numerossa 09 5767 3000 .
  • Puhelun hinta on matkapuhelinliittymäsi operaattorin matkapuhelinmaksu tai lankaverkosta soittaessasi paikallisverkkomaksu. Puhelut nauhoitetaan.

Asioi asiakaspalvelupisteessämme

Asiakaspalvelupisteemme osoitteessa Viipurinkatu 2 on avoinna ilman ajanvarausta tiistaisin kello 9–15 (ei koske vuokranmaksuneuvontaa). Ajanvarauksella palvelemme keskiviikkoisin klo 9–12 ja torstaisin klo 12–15. Maanantaisin ja perjantaisin asiakaspalvelupiste on suljettu.

Toisen puolesta asiointi valtakirjalla

Valtakirjalla voit valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan omia vuokrasuhdeasioitasi.

Ohjeita asumisen aikaisiin tilanteisiin