- Boendesidor
På boendesidorna kan du bland annat kontakta vår kundtjänst, kontrollera uppgifterna om och statusen för din hyresbetalning och lämna in en icke-brådskande felanmälan.
- Lämna felanmälän
Lämna in en icke-brådskande felanmälan på våra boendesidor eller med en webblankett. Anmäl om fel som kräver omedelbar reparation per telefon.
- Ärendehantering och kundtjänst
Vår kundtjänst ger dig råd i alla situationer relaterade till boendet.
- Under boendetiden
Du får tips för hemunderhåll, miljösmart boende och en smidig vardag hemma. Vi ger också råd om hur man ska agera i olika avtals- och förändringssituationer som rör boendet.
- Så här ansöker du om Hekas bostad
Lämna in din bostadsansökan till Helsingfors stad. Staden väljer hyresgästerna utifrån bostadsbehovet, hur brådskande behovet är och ansökningskriterierna.
- Våra aktuella nybyggnadsobjekt
Se de aktuella ansökningstiderna till nybyggnadsobjekt och läs om nybyggnadsobjekt som kommer att färdigställas inom kort.
- Att byta bostad vid Heka
Om du har bott minst ett år i Hekas hyresbostad kan du ansöka om att byta till en annan bostad inom Heka.